استراتژی سازمانی

استراتژی سازمانی

شرکت پتروشیمی خوزستان

چشم انداز:

پتروشیمی خوزستان بر مبناي سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوري اسلامی ایران و شرکت پتروشیمی خلیج فارس، با توجه به محیط داخلی و خارجی شرکت و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف از روش بلانچارد و برگزاري جلسات طوفان فکری متشکل از گروههای مختلف سازمان و با نظارت مدیر ارشد سازمان تا افق ۱۴۰۴ جهت تبدیل شدن به برند مطرح بین المللی با تنوع محصولات و تفکری بهره ور مبتنی بر کیفیت و مشتری مداری تدوین نموده است.

ماموریت:

مفاهیم محوری و تدوین ماموریت ما در چهار رکن مشتریان، پلیمر های مهندسی، بهبود کیفیت، ارائه خدمات عالی به مشتریان بوده و ما می کوشیم در زمینه پلیمرهاي مهندسی هماهنگ با تغییرات بازارهای داخلی و خارجی نیازهای مشتریان داخل و خارج سازمان را با به کارگیری فن آوري های نوین و بهبود کیفیت، ایجاد محیطی آرام و پرانگیزه در جهت ارائه خدمات عالی به مشتریان به گونه ای فعالانه ایفای نقش نماییم.

ارزش های شرکت پتروشیمی خوزستان

استراتژی پتروشیمی خوزستان

شرکت پتروشیمی خوزستان

چشم انداز:

پتروشیمی خوزستان بر مبناي سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوري اسلامی ایران و شرکت پتروشیمی خلیج فارس، با توجه به محیط داخلی و خارجی شرکت و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف از روش بلانچارد و برگزاري جلسات طوفان فکری متشکل از گروههای مختلف سازمان و با نظارت مدیر ارشد سازمان تا افق ۱۴۰۴ جهت تبدیل شدن به برند مطرح بین المللی با تنوع محصولات و تفکری بهره ور مبتنی بر کیفیت و مشتری مداری تدوین نموده است.

ماموریت:

مفاهیم محوری و تدوین ماموریت ما در چهار رکن مشتریان، پلیمر های مهندسی، بهبود کیفیت، ارائه خدمات عالی به مشتریان بوده و ما می کوشیم در زمینه پلیمرهاي مهندسی هماهنگ با تغییرات بازارهای داخلی و خارجی نیازهای مشتریان داخل و خارج سازمان را با به کارگیری فن آوري های نوین و بهبود کیفیت، ایجاد محیطی آرام و پرانگیزه در جهت ارائه خدمات عالی به مشتریان به گونه ای فعالانه ایفای نقش نماییم.

ارزش های شرکت پتروشیمی خوزستان

استراتژی پتروشیمی خوزستان

نقشه استراتژی شرکت پتروشیمی خوزستان

نقشه استراتژی پتروشیمی خوزستان
استراتژی شرکت پتروشیمی خوزستان

استراتژی در سازمان به معنای بهره گیری از فرصتها و مقابله با تهدیدات با تکیه بر توانمندی های درونی سازمان و در نظر گرفتن محدودیت ها است. همه سازمان ها همواره در بستر تحولات محیطی قرارداشته و از این تغییرات متأثر می شوند. با تحلیل محیطی، بنگاه اقتصادیی مانند پتروشیمی خوزستان می تواند افق طولانی تری از زمان را مشاهده نماید و تصویري شفاف از فرصت ها و تهدیدهاي پیش روی خود را داشته باشد.

 

پتروشیمی خوزستان پساز اشتراك گذاری و استفاده از فهم و خرد جمعی اعضاء کمیته راهبردی و دیدگاه تفکر استراتژیک موارد را به شرح ذیل بیان نمودند:

 

پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده و دارنده دانش تولید رزین اپوکسی, پلی کربنات، خطوط کمپاندینگ و آلیاژهای آن در داخل کشور می باشد، حال آنکه عدم تولید برخی گریدهاي مورد نیاز بازار، پایین بودن کیفیت و ظرفیت تولید، بالا بودن تعداد نیروی انسانی, تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده محصول نهایی دارد و این امر موجب از دست دادن سهم بسزایی از بازار داخل می گردد.

 

در حال حاضر با توجه به کاهش تخصیص ارز جهت ورود محصولات به غیر از کالاهای اساسی و حمایت از تولید داخل که موجب گرایش مصرف کنندگان و نیاز بازار داخل به تنوع محصولات قابل تولید در پتروشیمی خوزستان، در پلی کربنات که به تنهایی سهمی بالغ بر ۲ تا ۳ هزار تن از بازار را به خود اختصاص optical (مانند گرید می دهد و تولید رزین های پودری و رزین مورد مصرف صنعت سنگ) امکان افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی را فراهم می نماید.

استراتژی شرکت پتروشیمی خوزستان

استراتژی در سازمان به معنای بهره گیری از فرصتها و مقابله با تهدیدات با تکیه بر توانمندی های درونی سازمان و در نظر گرفتن محدودیت ها است. همه سازمان ها همواره در بستر تحولات محیطی قرارداشته و از این تغییرات متأثر می شوند. با تحلیل محیطی، بنگاه اقتصادیی مانند پتروشیمی خوزستان می تواند افق طولانی تری از زمان را مشاهده نماید و تصویري شفاف از فرصت ها و تهدیدهاي پیش روی خود را داشته باشد.

 

پتروشیمی خوزستان پساز اشتراك گذاری و استفاده از فهم و خرد جمعی اعضاء کمیته راهبردی و دیدگاه تفکر استراتژیک موارد را به شرح ذیل بیان نمودند:

 

پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده و دارنده دانش تولید رزین اپوکسی, پلی کربنات، خطوط کمپاندینگ و آلیاژهای آن در داخل کشور می باشد، حال آنکه عدم تولید برخی گریدهاي مورد نیاز بازار، پایین بودن کیفیت و ظرفیت تولید، بالا بودن تعداد نیروی انسانی, تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده محصول نهایی دارد و این امر موجب از دست دادن سهم بسزایی از بازار داخل می گردد.

 

در حال حاضر با توجه به کاهش تخصیص ارز جهت ورود محصولات به غیر از کالاهای اساسی و حمایت از تولید داخل که موجب گرایش مصرف کنندگان و نیاز بازار داخل به تنوع محصولات قابل تولید در پتروشیمی خوزستان، در پلی کربنات که به تنهایی سهمی بالغ بر ۲ تا ۳ هزار تن از بازار را به خود اختصاص optical (مانند گرید می دهد و تولید رزین های پودری و رزین مورد مصرف صنعت سنگ) امکان افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی را فراهم می نماید.

نقشه استراتژی شرکت پتروشیمی خوزستان

نقشه استراتژی پتروشیمی خوزستان

خط مشی

شركت پتروشيمی خوزستان، بر اساس خط مشی جامع مجتمع و در راستای حفظ و اجرای اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، خود را ملزم به رعايت كامل مقررات قوانين و استانداردهای ملی و بين المللی دانسته و در جهت نيل به اين مقصود اهداف خود را تدوين نموده است.

بیشتر بدانید